Waarom beginnen met een branded podcast?

Podcasts zijn razend populair. Ze geven je leuke of leerzame luistertips om je te vermaken tijdens het reizen, hardlopen of afwassen. Tegenwoordig zetten ook merken deze vorm van content in om hun klanten te bereiken. En ze nog meer te binden aan hun bedrijf. Dit heet een branded podcast.

Doel van een branded podcast

Een branded podcast is een waardevolle manier om merkassociaties te creëren, personeel te werven of jouw luisteraars te informeren. Bijvoorbeeld voor de bewustwording van een maatschappelijk thema. Of verdieping te geven over een bepaald onderwerp.

Met relevante gasten, kwalitatieve informatie en het delen van vernieuwende ideeën en verhalen blijf je jouw luisteraars boeien. En bouw je een sterke reputatie op binnen jouw vakgebied. Dit heet ook wel thought leadership.

Bouw een reputatie op

In het geval van het maken van een podcast betekent thought leadership dat je inhoud produceert die uniek, waardevol en inzichtelijk is voor je luisteraars. Met een sterke branded podcast bouw je een reputatie op als thought leader. En bereik je een loyale en geïnteresseerde groep aan luisteraars.

Schakel Donatello in voor jouw branded podcast

Naast presentator van mijn eigen podcasts en programma’s zoals de Italië Podcast en BNR koplopers, ben ik ook branded podcastmaker. Voor onder andere Poortpraat, Ter Zake en Tussen Kennen en Kunnen ga ik in gesprek met specialistische gasten.

Om deze verschillende doelgroepen aan te spreken stellen we met elkaar een strategie op. En help ik met de voorbereiding en redactie. Zodat jouw luisteraars niet kunnen wachten op de volgende podcastaflevering.